Alkohole z certyfikatem ''Doceń polskie''

Trzech producentów alkoholi znalazło się w gronie laureatów XII certyfikacji artykułów spożywczych zorganizowanej w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego "Doceń polskie". Godło programu otrzymało 7 wyrobów: piwa browarów Czarny Kot i NINKASI oraz alkohole firmy +H2O.

W trakcie XII audytu produktów spożywczych Loża Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie'' oceniła przeszło 130 wyrobów z oferty ponad 60 firm z całej Polski.
Produkty najwyższej jakości, którym eksperci przyznali wysokie noty za smak, wygląd oraz stosunek jakości do ceny otrzymały certyfikaty ''Doceń polskie''.  Artykuły z maksymalnymi notami zdobyły również tytuły TOP PRODUKT.

Alkohol wyróżniony przez ekspertów
W gronie producentów wyróżnionych podczas XII certyfikacji znalazły się trzy firmy oferujące alkohol.
Pierwszą z nich jest  +H2O Sp. z o.o., której siedziba mieści się w Chociszewie (niedaleko Łodzi). Spółka zdobyła trzy certyfikaty programu, a także dwa tytuły TOP PRODUKT.
Godło programu zdobyły: Potato Vodka (tradycyjna, polska wódka o mocy 40% produkowana z ziemniaków), jak również wytwarzany z najbardziej soczystych rodzimych jabłek Cydr 7 sadów oraz Strykover Slivovitz Premium - śliwowica o mocy 72% produkowana  na bazie śliwek bez udziału innych dodatków. Proces jej powstawania przbiega pod ścisłym nadzorem Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Łodzi. Produkt posiada certyfikat koszerności wydany przez rabina Abrahama Schlezingera i instytucję koszerności Chug Chasam Sofer Bnei Brak.
Śliwowica i Cydr firmy +H2O, poza certyfikatem "Doceń polskie", otrzymały także tytuł TOP PRODUKT.

Kolejnym produktem wyróżnionym przez ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego "Doceń polskie'' jest piwo N ° 14.B z oferty Browaru NINKASI - istniejącej od 2013 roku firmy działającej w formule browaru kontraktowego. Nazwa nagrodzonego piwa odnosi się do definicji stylu według klasyfikacji Beer Judge Certification Program. Sama nazwa browaru również nie jest dziełem przypadku, bowiem Ninkasi to imię sumeryjskiej bogini opiekującej się procesem warzenia piwa.

Także podczas XII audytu Loża Ekspertów podjęła decyzję o przyznaniu certyfikatów i tytułów TOP PRODUKT piwom kontraktowego Browaru Czarny Kot z Radomia.
Godło promocyjne otrzymały: Bearnard Porzeczka - piwo jasne, delikatne z alkoholem do 4.3% zawierające naturalny sok porzeczkowy, Czarny kot - pasteryzowane, ciemne słodkie piwo, oraz Bearnard Miód&Malina - tradycyjnie warzone piwo z dodatkiem prawdziwego miodu i soku malinowego otrzymywanego tylko z malin i cukru.
Warto podkreślić, że Lożę Ekspertów już drugi raz wyróżniła piwa radomskiego browaru. Po raz pierwszy nagrodzono je podczas V certyfikacji programu ''Doceń polskie''. Od tego audytu minęły dwa lata, czyli okres na jaki przyznawane są wyróżnienia, stąd browar ponownie zgłosił je do oceny. Powtórny udział produktu w audycie pozwala ekspertom przekonać się, czy mimo upływu czasu producent utrzymał wysoką jakość wyrobów.
Oryginalne piwa Browaru Czarny Kot wyróżniają się ciekawymi opakowaniami. Butelki piwa z serii Bearnard pakowane są papierowe zawijki. Ich dominującym motywem są owoce (porzeczka, malina), zaś w środkowej części zawijki jest widoczny niewielki fragment plastra miodu. Charakterystycznymi elementami opakowania są także wizerunek niedźwiedzia oraz godło programu ''Doceń polskie''.

Certyfikat ''Doceń polskie''
Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"  jest realizowany od 2011 roku. Jego celem jest promowanie artykułów spożywczych najwyższej jakości oraz ich wytwórców.
Honorowy patronat, nad programem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
W przedsięwzięciu mogą uczestniczyć producenci, których wyroby posiadają tzw. polski akcent wyrażający związek żywności z naszym krajem. Produkty spożywcze spełniające to kryterium są oceniane podczas specjalnych audytów organizowanych cztery razy w roku.
Podczas certyfikacji Loża Ekspertów ocenia wszystkie zgłoszone wyroby i przyznaje godło promocyjne jedynie tym, które cechują się doskonałym smakiem, odpowiednim wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Każdy ekspert za poszczególny aspekt (smak, wygląd i stosunek jakości produktu do ceny) przyznaje punkty w skali 1-10. Wyroby z maksymalną liczba punktów są również honorowane tytułem TOP PRODUKT.
Certyfikaty przyznawane są na czas określony, na 24 miesiące.
Przewodniczącym grona eksperckiego jest Mirek Drewniak, mistrz kuchni, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Poza nim, w Loży zasiadają osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w branży spożywczej. W pracach komisji bierze udział także przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Kolejny, XIII audyt organizowany w ramach programu ''Doceń polskie'' odbędzie się 9 lipca w Krakowie.

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu "Doceń polskie" jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu "Doceń polskie" zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu "Doceń polskie" jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.


* * *
KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"
www.docenpolskie.pl

Anna Koza

anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70